Amityvillemaraton!

Jo vi betade av alla Amityville Horror-filmerna förra helgen när min vän var här. Anledningen att det inte kommit några inlägg om dessa två helger då han har varit på besök beror på att jag inte har något fungerande internet. Så lite tålamod på det här så kommer det nog komma ett längre inlägg angående hela serien om Amityville.

Film i helgen

Tanken är att den vän som delar mitt hysteriska intresse för skräckfilm skall besöka mig den här kommande helgen. Det brukar snitta 10-20 filmer varje gång vi får chansen. Mitt första förslag kommer bli den här filmen som ni ser på postern.



The Asylum har gjort det igen! Det här kan ju inte bli annat än succé!

Return of the living dead 4: Necropolis - 2005

(spoilervarning)

Jo men det kommer inte bli något långt föredrag kring den här filmen. Frågan är varför man ens försöker göra ännu en uppföljare på en sedan länge trasig filmserie. Den tredje filmen kändes som ett rejält bottennapp men den här filmen är än värre. En standard likt Sci-fi Channel med c-skådisar med samma goda inlevelse som porrskådisar. Det finns ingenting som håller en kvar i soffan mer än att man kanske tröttnar på livet och inte orkar komma upp igen.



Nu ska jag inte vara allt för elak, det finns sämre filmer där ute i världen. Men man måste sätta det i ett perspektiv till de filmer som kom före den här. Hade de kallat den för något annat än en uppföljare till "Return of the living dead" hade den inte blivit lika sågad. Men nu är det så och då förtjänar den all kritik man kan få ur sig.

Det som är än mer tragiskt är att den senaste och förhoppningsvis sista filmen i serien också är gjord under 2005. Det bådar inte gott! Hur ska jag överleva en till sådan här film? Speciellt när sidotiteln är "Rave to the grave"?

Ser det lovande ut?

Ja vad säger man?


Fortsättning följer..

Ja men ikväll kanske det blir den fjärde filmen i raden "Return of the living dead". Ser jag fram emot det? Knappast! Men livet är hårt som skräckfilmsfanatiker och "a nerd gotta do what a nerd gotta do" helt enkelt. Bland all dynga kanske man hittar något som inte är så skitigt? Men nu ska man inte bygga upp några förväntningar och istället och vara helt neutral.


Return of the living dead 3 - 1993

(spoilervarning)

Ja då har man sett den tredje filmen utav fem stycken. De två första var i det närmaste kopior av varandra medan den här tredje uppföljaren bryter mönstret lite grann. De har slopat humorn och valt att göra en ny zombiefilm i samma anda som till exempel "Pet Sematary".

Men så värst bra blir det inte. Filmen är gjord under nittiotalet då genren var mer eller mindre död och det märks att man inte riktigt vet vad man ska göra här. Det spretar åt alla håll och historien har vi redan sett flera gånger tidigare.

Vi får se en Melinda Clarke i början av sin karriär göra en pinsam roll som superzombie. I övrigt levererar de andra skådespelarna ingenting speciellt. Man kan inte förvänta sig något Oscarsmaterial i en tredje uppföljare till "Return of the living dead". Dessutom får man nästan inte se några zombies i den här rullen. Det är en jäkla besvikelse när det brukar vara det enda underhållande i en b-rulle av det här slaget.



Om tvåan var dålig så är den här rent usel. En typisk b-skräckis från nittiotalet i min mening och jag ser verkligen inte fram emot och kolla på de två kvarvarande uppföljarna i serien.


Inslagna vägen

Jag tror vi fortsätter på den inslagna vägen och kollar på ännu en uppföljare, "Return of the living dead 3". Vi får väl se om det kan skänka något gott eller om det bara är utför som gäller. Det som skrämmer mig att det faktiskt existerar två uppföljare till och frågan är om jag orkar kolla på alla dem om det redan nu börjar spåra? Aja det återstår att se!

Return of the living dead 2 - 1988

(spoilervarning)

Ja egentligen kommer jag inte avslöja så mycket om den här filmen. Har man sett första filmen så har man även sett den här fast med lite högre volym på skådespelarna. Det är ett förbannat enerverande skrikande genom hela filmen. Det sänker hela filmen när tjejerna försöker överrösta varandra. Shit varför ska man skrika så jäkla mycket? Även när de försöker föra ett normalt samtal så skriker de. Aja nog om det.



Filmen i övrigt är ganska underhållande om man befinner sig på den hjärnlösa planeten. Förväntar man sig kvalité av högsta sort bör man avstå och se den här. Då räcker det med originalet tycker jag. Men vill man gotta sig vidare i zombiekomediernas värld kan det här ändå stimulera lite.


Zombiefilm

Jag kollar runt i min hylla vad jag har för något och jag blev sugen på en zombiefilm. Jag kom på att jag inte sett någon av uppföljarna till "Return of the living dead" så då blev det ett enkelt val. Jag skjuter lite på tusenfotingen ett tag till och kollar på en skön film från 1988 istället.


Blogg

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/3172938/horror?claim=uvgg8gp9wbb">Följ min blogg med Bloglovin</a>

Det måste finnas tid!

Ja just nu finns det knappt tid för att andas känns det som. När man väl får lite lugn så är det dags att sova och det finns inte utrymme för att kolla på film. Nu ligger det trots allt ett gäng filmer och trycker på för att jag ska kolla på dem. Den som känns mest aktuell är "The human centipede 2". Den har blivit bannlyst i England och den framställs som den tidigare som en av de vidrigaste filmer som gjorts. Jag tvivlar STARKT på att det kommer göra mig så värst upprörd. Dock kommer den kanske kvala in på topp tio av de värsta jag sett men inte ens det är jag riktigt säker på.



Ni som framhäver den som den äckligaste lär nog tycka jag är fullständigt sinnessjuk. Och ja efter de filmer man sett så kanske man borde gå till en doktor och kolla vad som inte står rätt till? Aja, det ska bli intressant och se vad den filmen kan erbjuda en sådan person som mig.

RSS 2.0