Ännu en found-footage

Ja det verkar inte finnas något stopp på dessa filmer. Underligt nog var det inte "The Blair Witch Project" som startade trenden med found-footage-filmer utan det kom många år senare när "Paranomal Activity" fick ett sådant otroligt genomslag över hela världen. Nu känns det som det kommer en ny film varje vecka inom genren och nu börjar vi väl tröttna på det här?

Fast jag lär erkänna att personligen så älskar jag dessa filmer. Konceptet att desto mindre du ser desto läskigare blir det. I många fall är det en bra tumregel för en skräckfilm och för mig är det perfekt. Men även jag har börjat bli less för nu känns det som de har tjatat sig död på spöken och försöker ersätta det med nya ting som till exempel bigfoot, satan eller dinosaurier. Den senaste som jag sett heter "Evidence" men jag tänker inte berätta vad det är som jagar ungdomarna i den här filmen. Jag blev till början glatt överraskad men desto närmare slutet började gäspningarna komma. Men inte så pass att det blev ett underkänt utan den här flimen klarar sig undan med ett bra betyg enligt mig. Ge den en chans om du nu inte är allt för less på genren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0